سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

کریم اعظمی: آندرانیک تیموریان و جواد نکونام در بازی با عربستان به احتمال فراوان باز هم زوج خط‌میانی تیم‌ملی را تشکیل خواهند داد.

هرچند که برخی معتقدند خصوصیات بازی این دو نفر شبیه به هم است و فقط یکی از آنها باید به عنوان هافبک تخریبی در ترکیب ثابت قرار بگیرد.

البته آندو معتقد است که در مورد این حرف هیچ استدلالی وجود ندارد و برخی بی‌جهت روی آن حساسیت نشان می‌دهند. تیموریان  قبل از سفر به ایران و در حالی که بازی فولام مقابل منچستریونایتد لغو شد در مورد مسائل مختلف با همشهری گفت‌وگو می‌کند.

  • از لحاظ روحی و آمادگی بدنی در چه شرایطی قرار داری؟

خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفته و تمرینات سختی را در فولام پشت‌سر گذاشتم. قبل از شروع لیگ دو بازی دوستانه در کره جنوبی و دو بازی هم مقابل سلتیک اسکاتلند و تورینو انجام دادیم.

  • آیا در این بازی‌های دوستانه فرصت بازی به تو رسید؟

در بازی با سلتیک که در زمین خودمان انجام شد به صورت ثابت بازی کردم که 3 بر 1 حریف را شکست دادیم. مقابل اولسان و بوسان کره‌جنوبی هم به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شدم که هر دو مسابقه را با پیروزی به پایان رساندیم. ولی مقابل تورینو بازی نکردم که بازی
2 بر2 مساوی شد.

  • در لیگ‌برتر هم فقط 15 دقیقه بازی کردی، اینطور نیست؟

در بازی اول مقابل هال سیتی بازی نکردم که 2 بر 1 شکست خوردیم. ولی در بازی دوم مقابل آرسنال از دقیقه 75 به جای دنی‌ مورفی وارد زمین شدم و یک کارت زرد هم گرفتم.

  • روی هاجسون در این بازی از عملکرد تو راضی بود؟

من زمانی وارد زمین شدم که آرسنال به شدت روی دروازه ما فشار آورده بود. وظیفه‌ام این بود که بازی هافبک‌های این تیم را تخریب کنم و اجازه ندهم که آنها به مهاجمان پاس تک‌به تک بدهند. در سیستم 2-4-4 هافبک دفاعی بودم و سرمربی هم از عملکرد من راضی بود.

  • فکر نمی‌کنی که شرایط سال گذشته برای تو تکرار شود و در فولام هم تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شوی؟

 اصلاً چنین فکری ندارم. فولام در لیگ‌برتر، جام‌حذفی و جام اتحادیه حضور دارد و بیش از 45 بازی در پیش داریم. من به اندازه کافی فرصت دارم تا در ترکیب ثابت قرار بگیرم و مطمئن هستم که نیمکت‌نشین نمی‌شوم. البته این را نیز در نظر بگیرید که رقابت سختی با دیگر هافبک‌های فولام  دارم.

  • به نظر تو فولام چه تفاوت‌هایی با بولتون دارد؟

فولام یک تیم لندنی است و بازی‌کردن در این شهر جذابیت‌های خاص خودش را دارد.   رسانه‌های انگلیسی توجه بیشتری به تیم‌های لندنی دارند. البته فکر می‌کنم که فولام و بولتون از لحاظ فنی در یک سطح قرار داشته باشند.

  • فکر می‌کنی آخر فصل چه جایگاهی را در جدول به دست بیاورید؟

مهمترین هدف ما کسب سهمیه یوفا است. چهار تیم اول به لیگ قهرمانان می‌روند، تیم‌های پنجم تا هفتم به جام یوفا می‌روند و تیم هشتم هم در جام اینترتوتو شرکت می‌کند.

  • کمی هم در مورد تیم‌ملی صحبت کنیم. بازی با عربستان را چطور می‌بینی؟

من فکر می‌کنم که تیم‌ملی در شرایط خوبی قرار دارد و علی دایی هم توانسته بازیکنان را تا حدود زیادی با یکدیگر هماهنگ کند. این بازی حساسیت‌های خاص خودش را دارد و بازی‌کردن مقابل عربستان آن هم در زمین این تیم اصلاً آسان نیست. به نظر من آنها مرموزترین تیم دنیا هستند که همیشه حاشیه‌های خاص خودشان را دارند.

  • فکر نمی‌کنی که لژیونرها از لحاظ هماهنگی با دیگر بازیکنان دچار مشکل شوند؟

این مسائل مربوط به الان نمی‌شود و فکر می‌کنم که یک موضوع طبیعی است. باشگاه‌های اروپایی به بازیکنان اجازه نمی‌دهند که تیم‌ملی کشورشان را در مسابقاتی که در لیست FIFA DAY نیست همراهی کنند و ما فقط می‌توانیم در بازی‌های رسمی به تیم‌ملی بیاییم.

  • نظرت در مورد دعوت‌نشدن‌  مهدوی‌کیا و علی کریمی چیست؟

مهدوی‌کیا و کریمی بازیکنان شناخته شده‌ای هستند و معتقدم که جای آنها در تیم‌ملی خالی است. البته من نمی‌توانم باعث دعوت‌شدن آنها شوم چون تیم‌ملی سرمربی دارد و این علی دایی است که در مورد بازیکنان نظر می‌دهد.

  • علی دایی چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفت که حتی لژیونرها هم نباید انتظار داشته باشند که در ترکیب تیم‌ملی به طور ثابت  بازی کنند. اگر نیمکت‌نشین باشی اعتراض نمی‌کنی؟

شاید دلیلش را از دایی بپرسم ولی به نظر من بازیکن نمی‌تواند به سرمربی اعتراض کند. البته من جایگاهم را در تیم‌ملی خیلی سخت به دست آوردم و مطمئن باشید که به این راحتی‌ها از ترکیب اصلی بیرون نمی‌روم.

  • برخی معتقدند که تو و جواد نکونام نباید به طور همزمان در خط هافبک بازی کنید. نظر خودت چیست؟

در این چند سال هر خبرنگاری که با من صحبت می‌کند این سئوال را می‌پرسد ولی باید بگویم که من و نکونام درک متقابلی از یکدیگر داریم و شکل بازی ما دونفر شبیه به هم نیست. حرف خاص دیگری ندارم و نمی‌خواهم در این مورد بیشتر صحبت کنم.

  • در آخر، نتیجه بازی با عربستان را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟

شاید بردیم، شاید باختیم و شاید هم مساوی شد. این را گفتم تا بدانید که فوتبال اصلاً قابل پیش‌بینی‌ نیست.

کد خبر 62276

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز